Συνεχίστηκαν την Πέμπτη 13 Μαΐου, με την 13η διαδικτυακή συνάντηση, τα μαθήματα του Σεμιναρίου Θεατρικής Παιδείας με εισηγητή τον Ηθοποιό – Σκηνοθέτη κ. Δημήτρη Κοντοδήμο και την συνεργασία της Ομάδας «Θύρσος», στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».
Η συνάντηση περιελάμβανε αφιέρωμα στον γνωστό συγγραφέα Τενεσί Ουίλιαμς.
Ήταν δραματικός συγγραφέας και δέχθηκε επιρροές από μεγάλους συγγραφείς, όπως ο Τσέχωφ και ο Στρίνμπεργκ. Έγραψε πολλές νουβέλες, ποιήματα, μυθιστορήματα και 110 θεατρικά.
Στα έργα του διακρίνονται βιογραφικά στοιχεία, όπως η ομοφυλοφιλία, ο αλκοολισμός, ο εθισμός σε ουσίες και η κατάθλιψη. Οι χαρακτήρες του αντιπροσωπεύουν ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε μια δύσκολη κατάσταση, δέσμιοι μιας κοινωνίας, που δεν βλέπει ουσιαστικά την αλήθεια που νοιώθουν οι ίδιοι, αλλά την αλήθεια που θέλει να δει η ίδια, τους καταδυναστεύει και τους καταρρακώνει.
Στα μονόπρακτά του, οι ήρωες ξεκινούν από την αφετηρία του παρελθόντος, γνωρίζοντας πως η πορεία τους δεν έχει τέρμα, ή αν έχει, θα καταλήξει σε αδιέξοδο.
Σύνηθες πρόσωπο στα έργα του, είναι μια ηρωίδα, στο όριο της ψυχικής διαταραχής, μια φιγούρα φανερά βασισμένη στη ζωή της μητέρας του, όσο και της αδερφής του.
Επηρεασμένος από την οικογενειακή του κατάσταση, έφτιαξε ήρωες που κινούνται στο περιθώριο, θέλοντας να χτυπήσει τα κοινωνικά δεδομένα που δεσμεύουν την θέληση του ανθρώπου, τον καταπιέζουν και τον ρίχνουν στο περιθώριο.
Στο μονόπρακτο «Μην κλαις μωρό του Ρούνυ», αναφέρεται στην πλήξη και την καταστροφή των ανθρώπινων ονείρων προς την ελευθερία και την ανεξαρτησία τους. Επηρεασμένος από την κοινωνική ζωή της εποχής, θέτει ένα δίλημμα, το οποίο συνεχίζει να είναι διαχρονικό.
Πως αλήθεια μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι, μέσα από την οικογενειακή μας ζωή, όταν αυτή η ίδια καταδυναστεύει την θέληση και τα όνειρα μας. Αυτό γίνεται γιατί η ευτυχία της οικογενειακής ζωής θα έπρεπε να στηρίζεται σε ένα μόνο συστατικό, την αγάπη. Πολλές φορές τα όνειρα καταρρέουν μέσα στην σκληρή πραγματικότητα των κοινωνικών δεσμών, που υψώνονται σαν σίδερα φυλακής.
Άλλο αξιοθαύμαστο μονόπρακτο, είναι η «Αδέσμευτη», που κινείται ανάμεσα σε δύο συγκλονιστικούς χαρακτήρες, της μητέρας και της κόρης. Ο θεατής βρίσκεται σε ένα ηθικό και συναισθηματικό δίλημμα, καθώς παραμένει αναποφάσιστος για το ποια από τις δύο γυναίκες να συμπονέσει. Το έργο παρουσιάζει τις διαφορετικές όψεις και εκδοχές της περίπλοκης σχέσης μητέρας και κόρης, όπου κανείς χάνει την αίσθηση του ποια από τις δύο γυναίκες να υποστηρίξει.
Το μονόπρακτο «Λαίδη Φθειροζόλ», εισάγει τον προβληματισμό, ποιος κόσμος είναι τελικά πιο αληθινός, ο κόσμος των «πρέπει» και των κοινωνικών επιταγών, ή εκείνος των ονείρων.
Ο Τενεσί Ουίλιαμς έκανε τη ζωή του θέατρο και τα πάθη ενός τραυματισμένου «εγώ», ρυθμιστές της σκηνικής γλώσσας. Υπήρξε καλλιτέχνης πάνω από όλα και μέσα από τις ιδιόμορφες ιστορίες που έχει φτιάξει στα θεατρικά του έργα, νουθετεί τον κόσμο να ξεπεράσει τα προβλήματα του εαυτού του.
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 1η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 2η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 3η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 4η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 5η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 6η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 7η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 8η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 9η Συνάντηση
«Εν δράσει 2021»: «Θεατρική Παιδεία»: 10η Συνάντηση