Συνεχίστηκε την Δευτέρα 5 Ιουλίου με την 22η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά των μαθημάτων που πραγματοποιεί ο Συγγραφέας – Ραδιοφωνικός Παραγωγός κ. Στέφανος Μίλεσης, με γενικό τίτλο «Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά», στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…»
Το οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά συνεχίστηκε με την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην πόλη, τον 19οαιώνα.
Η μεγάλη ανάπτυξη άρχισε από την εποχή που αναπτύχθηκε το εμπόριο και αυτό συνέβη στα χρόνια της κατοχής του Πειραιά από τους Αγγλογάλλους κατά τον Κριμαϊκό πόλεμο, από το 1855 δηλαδή και μετά.
Από τότε άρχισαν να αναγείρονται τα πρώτα καλά σπίτια, τα πρώτα δημόσια κτίρια, οι πρώτες βιοτεχνίες που απλώθηκαν σε όλη την πόλη. Τότε άρχισε να συστηματοποιείται το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο από το λιμάνι.
Το 1869 δημιουργήθηκε η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα, και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα, αύξησε την εμπορική κίνηση, καθώς τα εμπορεύματα ανέβαιναν αυθημερόν στην πρωτεύουσα με ειδικά βαγόνια, τις σκευοφόρους.
Το μηχανουργείο του Γεωργίου Βασιλειάδη, ιδρύθηκε το 1859. Είχε διαβλέψει, με την μεγάλη διορατικότητα που τον διέκρινε, τις δυνατότητες που του προσέφερε το λιμάνι του Πειραιά, στην ανάπτυξη των σχεδίων του. Προμηθεύτηκε μηχανήματα, αλλά και μεγάλο αριθμό αλλοδαπών ειδικευμένων εργατών και μηχανικών, προκειμένου να λειτουργήσει την δική του μονάδα, μέχρι να ειδικευθεί ο ανάλογος αριθμός Ελλήνων στην μηχανουργική εργασία.
Χαρακτηριστικό της καινοτομίας της επιχείρησης, είναι πως καταπιάνεται με την συστηματική έρευνα. Έτσι, πετυχαίνει την κατασκευή της πρώτης στην Ελλάδα, ατμάμαξας, για λογαριασμό της εταιρείας των Σιδηροδρόμων Αττικής.
Η μετασκευή των Θωρηκτών «Ύδρας» και «Σπετσών», και εκατοντάδες άλλες μετασκευές και καθαρισμοί εμπορικών και πολεμικών μονάδων του στόλου, λαμβάνει χώρα στις εγκαταστάσεις του.
Ένα άλλο επίσης μεγάλο μηχανουργείο, είναι το «Ήφαιστος» του Τζων Μακ Δούαλ, που εγκατέστησε στον Πειραιά πλήθος βιοτεχνικών επιχειρήσεων, αλλά και τη ναυτική εταιρεία με τίτλο «Ελληνική Ατμοπλοΐα».
Το μηχανουργείο του στον Πειραιά, αναδεικνύεται σε ένα από τα σημαντικότερα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά κα σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Στο χώρο της ναυτιλίας, έφερε πραγματική επανάσταση, αφού το 1893 κατασκεύασε το πρώτο μεταλλικό ατμοκίνητο πλοίο με άξονα προπέλας.
Αποτέλεσμα της μεγάλης βιοτεχνικής και βιομηχανικής παραγωγής που παρέχουν τα εργοστάσια του Πειραιά, είναι η ανάληψη κατασκευής των σιδηροδρομικών δικτύων και ειδικά των Σιδηροδρόμων Πειραιώς – Αθηνών – Πελοποννήσου.
Από το 1870 άρχισε να δημιουργείται στον Πειραιά και ο τομέας της κλωστοϋφαντουργίας, στον οποίον εργάστηκαν εκατοντάδες ή και χιλιάδες γυναίκες. Το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον τομέα αυτό, ήταν των αδελφών Ρετσίνα.
Δεν υπήρχε τομέας, προϊόν ή υπηρεσία, που να μην εδρεύει τον Πειραιά. Όπως εταιρείες σαπωνοποιίας, ζαχαρωδών και αμυλωδών προϊόντων, πλεκτικής, κονιακοποιίας, οινοπνευματοποιίας και ποτοποιίας, κεραμοποιίας, ζυθοποιίας, υαλουργίας, ζυμαρικών κ.α.
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 1η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 2η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 3η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 4η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 5η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 6η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 7η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 8η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 9η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 10η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 11η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 12η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 13η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 14η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 15η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 16η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 17η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 18η Συνάντηση
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 19η Συνάντηση