22 Νοεμβρίου, 2024

Select your Top Menu from wp menus

«Εν δράσει 2021»: «Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 21η Συνάντηση

Συνεχίστηκε την Δευτέρα 28  Ιουνίου με την 21η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά των μαθημάτων που πραγματοποιεί ο Συγγραφέας  – Ραδιοφωνικός Παραγωγός κ. Στέφανος Μίλεσης, με γενικό τίτλο«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά», στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…»

Το οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά συνεχίστηκε με τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα αγωνίσματα που τελέστηκαν στον Πειραιά.

Ένα γεγονός που δεν έχει προβληθεί όσο θα έπρεπε από την ιστορία του Πειραιά, είναι η έμπρακτη συμμετοχή της πόλης στην διοργάνωση και τέλεση των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, που έγιναν στην Αθήνα το 1896 και ξεκίνησαν, με το Ιουλιανό ημερολόγιο που τότε εφαρμοζόταν, στις 25 Μαρτίου, ανήμερα της επετείου της εθνικής μας παλιγγενεσίας.

Στο Νέο Φάληρο υπήρχε το ποδηλατοδρόμιο, ενώ στον λιμένα της Ζέας θα γίνονταν οι αγώνες κολύμβησης.

Είχε προηγηθεί το 1895 μια επιδημία ευλογιάς και η αποφυγή πτώχευσης του Δήμου Πειραιώς.

Το καλοκαίρι του 1895 μεγάλη επιδημική ασθένεια έπεσε στην πόλη, η τρομερή ευλογιά και ολόκληρος ο Πειραιάς βρέθηκε σε κίνδυνο.

Οι πιστοί προσέρχονταν στο ναό «Ρόδον το Αμάραντον» και προσεύχονταν μπροστά στο εικόνισμα. Μετά από λιτανεία της εικόνας, οι θάνατοι λιγοστεύουν και πρόκειται αναμφισβήτητα περί θαύματος.

Ο δεύτερος μεγάλος σκόπελος που έπρεπε να ξεπεραστεί, ήταν η πτώχευση του Δήμου. Με νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή, απαλλάχτηκε ο Δήμος από την καταβολή ποσών που αδυνατούσε να καταβάλλει.

Την πέμπτη κατά σειρά ημέρα των αγώνων, ξεκίνησαν τα αγωνίσματα στον Πειραιά.

Πραγματοποιήθηκαν αγώνες κολύμβησης στον λιμένα της Ζέας και ποδηλατικοί αγώνες, καθώς και αγώνες τένις, στο ποδηλατοδρόμιο.

Το Ολυμπιακό ποδηλατοδρόμιο κατασκευάστηκε ειδικά για τις ανάγκες των αγώνων και για την κατασκευή του, χρησιμοποιήθηκε ως μοντέλο, το αντίστοιχο ποδηλατοδρόμιο της Δανίας.

Χωρούσε 7000 θεατές και διέθετε στίβο μήκους ενός τρίτου του χιλιομέτρου, με πλαγιαστές στροφές. Το έργο της κατασκευής ανατέθηκε στον Σιδηρόδρομο Αθηνών-Πειραιώς, που προσέφερε δωρεάν το γήπεδο.

Μετά την λήξη των αγώνων, οι χρήσεις του ποδηλατοδρόμιου περιλάμβαναν την διεξαγωγή σχεδόν όλων των αγωνισμάτων, συμπεριλαμβανομένου στίβου, ποδοσφαίρου και άλλων.

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 1η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 2η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 3η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 4η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 5η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 6η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 7η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 8η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 9η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 10η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 11η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 12η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 13η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 14η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 15η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 16η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 17η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 18η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 19η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 20η Συνάντηση

Related posts