26 Απριλίου, 2024

Select your Top Menu from wp menus

«Εν δράσει 2020»: Ιωάννης Σαραντάκης – Ισίδωρος Παχουνδάκης

Είμαστε στον ρου της ιστορίας των 200 ετών ως ανεξάρτητο ελληνικό κράτος, όπου έγιναν πολύ μεγάλες προσπάθειες σε αυτά τα 200 χρόνια. Είναι επίκαιρο όσο ποτέ, με την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, τα ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, να αναδειχθούν.

Μία ακόμη εκδήλωση στο πλαίσιο της σειράς «Ελεύθεροι διάλογοι», του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…», του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου.

Συμμετείχαν, ο κ. Ιωάννης Σαραντάκης, Πολιτικός Επιστήμων και  ο κ. Ισίδωρος Παχουνδάκης, Member of Council, St. Thomas Polytechnic Research Centre, σε μία συζήτηση για την σημασία της Επανάστασης του 1821 και τι σηματοδοτεί 200 χρόνια μετά.

Η  συνάντηση, μεταδόθηκε  από το διαδίκτυο,  μέσα από το κανάλι του «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» στο YouTube.

Η συζήτηση ξεκίνησε με το έναυσμα για το 1821 και το τι πυροδότησε την επανάσταση. Σύμφωνα με τους δύο συνομιλητές, το σημείο εκείνο που δημιούργησε το έδαφος για να φτάσουμε στο 1821, ήταν ο ελληνικός διαφωτισμός και οι Έλληνες διαφωτιστές.

Ο ελληνικός λαός ζήτησε ελευθερία, ένα ελεύθερο κράτος. Η ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας στην Οδησσό το 1814, με σκοπό την χρηματοδότηση του αγώνα, την εύρεση των οικονομικών πόρων, την μεταλαμπάδευση των ιδεών και τον ξεσηκωμό του λαού, ήταν ένα στοιχείο που είχε ως αποτέλεσμα την Επανάσταση του 1821.

Οι Έλληνες, όπως τόνισαν, δεν μπορούσαν να ξέρουν αν θα υπάρχει θετική έκβαση και δεν υπήρχε μια ξεκάθαρη ελληνική συνείδηση, στο που πηγαίνουν και τι ήθελαν να φτιάξουν.

Συνεχίζοντας σημείωσαν ότι είμαστε στον ρου της ιστορίας των 200 ετών ως ανεξάρτητο ελληνικό κράτος, όπου έγιναν πολύ μεγάλες προσπάθειες σε αυτά τα 200 χρόνια.

Το ερώτημα που τέθηκε ακολούθως ήταν, εάν ήρθε ο καιρός να αποκτήσουμε μία νέα συνείδηση, πέραν του ότι είμαστε ένα ανεξάρτητο κυρίαρχο εθνικό κράτος, που έχει την συμβολή του στην ιστορία της Ευρώπης και την παγκόσμια ιστορία, για μια νέα Ελλάδα, ως ένα σύγχρονο δυτικό κράτος, με ότι απορρέει από αυτό.

Ιωάννης Σαραντάκης

Από εδώ ξεκινάει ο δυτικός πολιτισμός και ότι έχουμε και γνωρίζουμε για δικαιώματα του ανθρώπου και τον ορθό λόγο,  και θα έπρεπε, μετά από 200 χρόνια, οι ιδέες των Ελλήνων διαφωτιστών να μας εμπνέουν, παρατήρησαν οι δύο συνομιλητές.

Αυτά τα 200 χρόνια, θα έπρεπε να κάνουν τους ανθρώπους να σκέπτονται διαφορετικά, να κάνουν πράξη την καινοτομία. Έχουν εδραιωθεί ομάδες στην ελληνική κοινωνία, που ακόμη διαφεντεύουν την πορεία όλων των Ελλήνων και της κοινωνίας.

Δηλαδή έχουμε σκληρά δομημένες κοινωνικές ομάδες, εξήγησαν οι οποίες εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο, τα δικά τους συμφέροντα. Και όλο αυτό δεν μας δίνει την ορμή, να προχωρήσουμε.

Επομένως για να μπορέσουν να ευδοκιμήσουν κάποιες ιδέες, θα πρέπει να διευρυνθούν αυτές οι ιδέες σε όλο το κοινωνικό σύνολο, να μην υπάρχει ο εγωκεντρισμός.

Προχωρώντας σημείωσαν ότι είναι επίκαιρο όσο ποτέ, με την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, τα ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, να αναδειχθούν, τονίζοντας τα δικαιώματα της ελευθερίας και της ισότητας.

Πάντα στις δύσκολες καταστάσεις είμασταν με ομοψυχία, γιατί να μην είμαστε και στις εύκολες καταστάσεις, αναρωτήθηκαν. Αυτό θα μπορέσει να αλλάξει και την κοινωνία μας από εδώ και πέρα, μια ομοψυχία και όχι ένας διχασμός, που να μας χωρίζει.

Ισίδωρος Παχουνδάκης

Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες, υπάρχουν και θα υπάρχουν και από τις συγκρούσεις υπάρχει ώσμωση στο τέλος. Πρέπει να είμαστε διαφορετικοί και να έχουμε διαφορετικές αντιλήψεις. Αλλά μπορούμε να καθόμαστε και να συζητάμε, και να συμφωνήσουμε σε κάποια πράγματα και σε άλλα να διαφωνούμε.

 Αυτό πρέπει να κατανοήσουμε ως ελληνική κοινωνία και όχι να φτάνουμε στο επίπεδο και το πεδίο του διχασμού. Παρατηρεί κανείς μία μισανθρωπία από μερίδα της κοινωνίας μας, ακόμα και στον χώρο της πολιτικής.

Δεν διαχωρίζουν τις ιδέες από τον άνθρωπο. Μπορεί κανείς να είναι ενάντια στις ιδέες ενός ανθρώπου και όχι ενάντια στον ίδιο τον άνθρωπο.

Και βλέπει κανείς και στον πολιτικό λόγο, να εκφράζεται το μίσος απέναντι στον άνθρωπο που εμφορεί τις ιδέες και όχι στις ιδέες του.

Η τριβή ανάμεσα στα άτομα που έχουν διαφορετικές ιδέες, μπορεί να παράγει μία ενέργεια.

Φτάνοντας προς το τέλος της συζήτησης, οι δύο συνομιλητές εκτίμησαν ότι κυριάρχησε ιδεολογικά η αριστερά στην Ελλάδα, από ένα σημείο και μετά στην σύγχρονη ιστορία μας, που ήθελε να απομυθοποιήσει και να αποδομήσει το οτιδήποτε είχε να κάνει με την ελληνική κουλτούρα.

Και βλέπει κανείς και ανθρώπους που δεν έχουν απαραίτητα τις ίδιες αντιλήψεις με την αριστερά, να εκφράζουν αριστερές αντιλήψεις, διότι προπαγανδιστικά πέρασε μέχρι και στο τελευταίο κύτταρο του Έλληνα, η έννοια του δικαιωματισμού, να έχει δικαιώματα χωρίς καμία υποχρέωση.

Έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε ένα μικρό λιθαράκι σε αυτό το κράτος, να προχωρήσουμε, να κάνουμε την καινοτομία. Πρέπει επομένως να αλλάξει η δομή του κράτους.

Related posts