21 Νοεμβρίου, 2024

Select your Top Menu from wp menus

«Εν δράσει 2021»: «Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 16η Συνάντηση

Συνεχίστηκε την Δευτέρα 24 Μαΐου με την 16η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά των μαθημάτων που πραγματοποιεί ο Συγγραφέας  – Ραδιοφωνικός Παραγωγός κ. Στέφανος Μίλεσης, με γενικό τίτλο «Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά», στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».

Το οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά συνεχίστηκε με τα γεγονότα του Πατσίφικο το 1847, την εμφάνιση του αγγλικού στόλου το 1849, τον αποκλεισμό του Πειραιά το 1850, τον τρομερό χειμώνα του Παρκέρη και τα κατασχεμένα ελληνικά πλοία.

Δώδεκα χρόνια μετά την ίδρυση του Δήμου Πειραιά, τον Απρίλιο του 1847, κατά την διάρκεια της Μ. Εβδομάδας, ανάμεσα στους ξένους που βρίσκονταν στην Αθήνα, ήταν ο βαρόνος Ρότσιλντ, γνωστός Γάλλος τραπεζίτης ιουδαϊκής καταγωγής, φιλοξενούμενος του Κωλέτη.

Κυριαρχούσε τότε το έθιμο του καψίματος του Ιούδα, και ο Κωλέτης για να μην προσβληθεί ο φιλοξενούμενος του, βγάζει διαταγή να απαγορευτεί το έθιμο.

Λίγο πιο κάτω από την εκκλησία των Αγίων Ασωμάτων στου Ψυρρή, ζούσε με τις δύο του κόρες, ο επίσης Εβραίος Δαυίδ Μπονιφάτσιο Πατσίφικο, γνωστός τυχοδιώκτης, Άγγλος υπήκοος. Οι κάτοικοι του Ψυρρή, πίστευαν ότι εκείνος ήταν η αιτία της απαγόρευσης και λεηλάτησαν το σπίτι του.

Ο Πατσίφικο συντάσσει διαμαρτυρία, μαζί με κατάλογο κατεστραμμένων ειδών και την κατέθεσε στην αγγλική πρεσβεία. Δυόμιση χρόνια μετά, το 1849, ο αγγλικός στόλος καταφθάνει στον Πειραιά.

Τον Ιανουάριο του 1850, ο αγγλικός στόλος απλώνεται στα στενά της Σαλαμίνας και ο Άγγλος Ναύαρχος Πάρκερ διατάσσει τον ολικό αποκλεισμό του Πειραιά, καταδικάζοντας τον πειραϊκό λαό σε πείνα.

Απαγορεύεται η προσέγγιση κάθε πλοίου, η φόρτωση και εκφόρτωση προϊόντων και η προμήθεια αγοράς. Ο χειμώνας ήταν τρομερός και έμεινε γνωστός ως ο χειμώνας του Παρκέρη.

Με την μεσολάβηση των Γάλλων και των Ρώσων, ο αποκλεισμός σταματά στις 28 Απριλίου 1850. Όμως η Αγγλία δεν επιστρέφει πίσω τα σκάφη που έχει κατάσχει και θα το πράξει μόνο όταν η Ελλάδα καταβάλλει 330.000 φράγκα για να πάρει πίσω τα δικά της πλοία, χρήματα που αργότερα θα τα πάρει πίσω.

Ο Πειραιάς είχε την «τύχη» να εγκαινιάσει μια νέα εποχή στην λογική των επεμβάσεων των υπερδυνάμεων, την λεγόμενη Διπλωματία της Κανονιοφόρου, λογική που επικρατεί μέχρι και σήμερα.

Η τόλμη και η ψυχραιμία των Ελλήνων ήταν που νίκησαν τους Άγγλους, αφού όχι μόνο η Ελλάδα δεν προσαρτήθηκε στην Ιόνιο Πολιτεία, που ήταν ο αγγλικός σκοπός, αλλά σχεδόν δέκα χρόνια μετά προσάρτησε την Ιόνιο Πολιτεία (Επτάνησα), κάτω από την γαλανόλευκη σημαία.
 
«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 1η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 2η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 3η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 4η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 5η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 6η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 7η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 8η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 9η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 10η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 11η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 12η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 13η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 14η Συνάντηση

«Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά»: 15η Συνάντηση

Related posts