Όλοι όσοι θα έρχεστε στο Ναό, θα βλέπετε την εικόνα της «Παναγίας της Βηματάρισσας», και θα ενθυμείστε το Αγιώνυμο Όρος, το περιβόλι Της, τις αμέτρητες θεομητορικές παρουσίες και τα θεομητορικά σημεία που έκανε στο χώρο του Αγίου Όρους.
Ιερά αγρυπνία τελέστηκε την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στην οποία προεξήρχε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αρχιμανδρίτης Εφραίμ.
Η αγρυπνία πραγματοποιήθηκε με αφορμή την επίσημη υποδοχή και ενθρόνιση στο Ναό, του γνησίου αντιγράφου της θαυματουργού εφέστιας εικόνος «Παναγίας Βηματάρισσας», της Ιεράς Μονής.
Στην ιερά αγρυπνία έψαλλε βυζαντινός χορός υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου Γεωργίου Κωνασταντίνου.
Η αγρυπνία μεταδόθηκε από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό «Πειραϊκή Εκκκησία».
Προσφωνώντας τον Γέροντα Εφραίμ, ο Προϊστάμενος του Ναού Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Γεωργακόπουλος, αναφέρθηκε στην ιερά εικόνα, τονίζοντας ότι αποτελεί θησαυρό ελπίδας, παρηγορίας και γλυκασμού καρδίας, πηγή αφέσεως και μητρικών οικτιρμών, δίαυλο μεσιτείας προς την Πηγή πάσης δόσεως αγαθής και παντός δωρήματος τελείου.
Ατενίζοντας το πανσεβάσμιο πρόσωπο της Θεομήτορος, συνέχισε ο π. Γεώργιος, ο νους ταξιδεύει στην κορυφή του Άθωνα και στο περιβόλι της Κυρίας των Αγγέλων, το οποίο αποτελεί τόπο ασκήσεως, μυήσεως και μιμήσεως ένσαρκων αγγέλων, μοναχών και ασκητών, που εγκατέλειψαν όλες τις μάταιες ηδονές του κόσμου τούτου, προκειμένου να αποκτήσουν τον πολύτιμο μαργαρίτη της θεώσεως.
«Κατά μίαν έννοια, από σήμερα η ενορία αυτή λογίζεται ως προέκταση αυτού του μυρίπνοου κήπου, καθώς, μέσω της θαυματουργής αυτής Εικόνος, τίθεται ακόμη περισσότερο υπό την σκέπη της Κυρίας του Άθωνα και των Αγγέλων.
Ευγνωμονούμε Εκείνην πρωτίστως, ευγνωμονούμε όμως και εσάς, διότι για μια ακόμη φορά γινόμεθα αποδέκτες πνευματικής αγάπης, έμπρακτης συμπαράστασης και πλούσιας ευλογίας.
Η ενορία αυτή, αλλά και εγώ προσωπικά, σας βρήκαμε επανειλημμένως συμπαραστάτη εν μέσω αντίξοων συνθηκών και ποικίλων πειρασμών.
Από την ημέρα αυτή, η ενορία μας, το σπίτι μας, μέσω της Εικόνος της Παναγίας της Βηματάρισσας, αποκτά απτή και ορατή απόδειξη της μητρικής Της αγάπης, που γνωρίζουμε καλώς πως πάντοτε υφίστατο εν μέσω ημών και διαρκώς καρποφορούσε».
Στην ομιλία του ο Γέροντας Εφραίμ αναφέρθηκε στους ανθρώπους που θα προσκυνήσουν τώρα και στο μέλλον την εικόνα της Παναγίας, για να μεταφέρουν τους πειρασμούς τους, τα προβλήματα τους, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν, τα κωλύματα που έχουν στη ζωή τους.
«Γιατί είναι ένα μυστήριο, πως ο Θεός, ως παιδαγωγός, επιτρέπει για την σωτηρία μας, τους πειρασμούς και τις δυσκολίες, από την μία πλευρά.
Και από την άλλη, μας στέλνει ιαματικά κέντρα και σημεία, για να έρθουμε και να προσπέσουμε και να λυτρωθούμε από τους πειρασμούς. Είναι ένα πράγμα οξύμωρο, το οποίο δεν το καταλαβαίνει κανείς εύκολα με την ανθρώπινη λογική.»
Αλλά μέσα στην άφατη θεία πρόνοια του Κυρίου μας, όλα τα γεγονότα που γίνονται στην Εκκλησία, γίνονται για να βοηθήσει ο Θεός τους ανθρώπους, για τους οποίους σταυρώθηκε, έγινε άνθρωπος.
Για να καταλάβουμε έτσι το μέγα μυστήριο της χριστιανικής αποκαλύψεως, που το μετέφερε ο Χριστός γενόμενος άνθρωπος, για την σωτηρία μας.
«Όλοι όσοι θα έρχεστε στο Ναό να εκκλησιάζεστε και να κοινωνείτε του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μας, θα βλέπετε την εικόνα της «Παναγίας της Βηματάρισσας», και θα ενθυμείστε το Αγιώνυμο Όρος, το περιβόλι Της, τις αμέτρητες θεομητορικές παρουσίες και τα θεομητορικά σημεία που έκανε στο χώρο του Αγίου Όρους.»
Και λέγεται από τους Αγίους Πατέρες του Αγίου Όρους, συνέχισε, ότι δεν υπάρχει άλλος χώρος στον κόσμο, που να τέλεσε η Παναγία μας τόσα πολλά θεομητορικά σημεία, ώστε να είναι έντονη η παρουσία Της, η σκέπη και η βοήθεια Της.
Η Παναγία μας ονομάζεται μητέρα του φωτός, γιατί αυτή έφερε το φως στον κόσμο. Είναι μεγάλο πράγμα ο άνθρωπος να φωτίζεται στην καρδιά του, στις αισθήσεις του.
Είναι μεγάλο πράγμα να διανοίγεται ο νους του με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος και να καταλαβαίνει την μεγάλη παρουσία του Θεού Λόγου στον κόσμο και να Τον δοξάζει.
Για να ολοκληρωσει:
«Και δοξάζοντας Τον, θα δοξάζει και την μητέρα Του. Γιατί είναι αυτή η μητέρα, ως δοχείο αμόλυντο και αμάραντο, ως άσπιλος και άμωμος, που ο Θεός επέτρεψε να έρθει στον κόσμο δι’ Αυτής.
Και να έχουμε την εικόνα Της να την προσκυνούμε. Να προσκυνούμε την καθαρότητα Της, την ασπιλοσύνη Της, την θεοφιλία Της. Αφού, κατά τους Πατέρες, κανείς από τους ανθρώπους δεν αγάπησε περισσότερο τον Θεό, από την μητέρα του Χριστού».