Για να γευθούμε παράδεισο, πρέπει να αποδείξουμε ότι έχουμε όντως επιλέξει τον Θεό, ότι θέλουμε όντως να σωθούμε. Που σημαίνει ότι πρέπει ο καθένας από εμάς να αγωνιστεί και να παλέψει. Και τώρα ξέρουμε γιατί παλεύουμε, γιατί ο Κύριος ήρθε ανάμεσα μας.
Ιερά αγρυπνία τελέστηκε την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου (Ευγενίας οσιομάρτυρος και Φιλίππου μάρτυρος του πατρός αυτής, Βασίλλας και Αχαϊκού μαρτύρων), στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, με τις Ακολουθίες του Όρθρου, των Μεγάλων Ωρών, του Εσπερινού και την Θεία Λειτουργία του Μ. Βασιλείου, στην οποία προεξήρχε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο Αρχιμανδρίτης π. Αθανάσιος Παπασταύρου, κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.
Η αγρυπνία και η ομιλία εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».
Ο π. Αθανάσιος στο κήρυγμα του αναφέρθηκε στις περικοπές που αναγνώσθηκαν και αποτελούν αναγνώσματα προετοιμασίας για την υποδοχή της μεγάλης δεσποτικής εορτής των Χριστουγέννων. Εστιάζοντας σε ένα από τα θαυμαστά μυστήρια το οποίο αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην περικοπή που αναγνώσθηκε στην θεία Λειτουργία, που αποτελεί ένα συγκλονιστικό και αποκαλυπτικό κείμενο.
Στο ανάγνωσμα αυτό, ο Απόστολος Παύλος αποκαλύπτει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός και Λόγος του Θεού, ότι ήρθε ως σωτήρας και λυτρωτής και ότι κάθεται στους κόλπους του Πατρός και αποκαλύπτει επομένως ότι είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο ενυπόστατος Λόγος του Θεού.
«Στο τέλος του κειμένου τα συγκλονιστικά λόγια του απευθύνονται με απόλυτη υπευθυνότητα προς υπεύθυνους ανθρώπους, για να ξέρουμε ότι ναι μεν λάβαμε την χάρη του Θεού, ναι μεν βαπτισθήκαμε στο όνομα της Αγίας Τριάδος, αλλά δεν αρκεί αυτό για τη σωτηρία μας. Γιατί ο Θεός περιμένει πάνω από όλα να αποδειχθούμε άξιοι αυτής της κλήσεως μας.»
Και φέρνει ο Απόστολος των Εθνών παράδειγμα τους Εβραίους της παλαιάς εποχής, οι οποίοι έλαβαν το Νόμο δια του Μωυσέως. Βλέπουμε στην Π. Διαθήκη επανειλημμένα τους Εβραίους να αμαρτάνουν και να καταπατούν το Νόμο του Θεού και αμέσως μετά να έρχονται οι καταστροφές.
Όχι γιατί ο Θεός φέρνει την καταστροφή, παρατήρησε ο π. Αθανάσιος, αλλά όταν ο άνθρωπος απομακρυνθεί από το Θεό, είναι βέβαιο ότι το κακό θα καλύψει το κενό. Και αυτό το οποίο οι Εβραίοι μέσα στην παχυλή γνώση τους θεωρούσαν τιμωρία Θεού, είναι τα επίχειρα της αποστασίας του ανθρώπου.
«Αυτά τα κομίζει ο Απόστολος και για εμάς διότι ελάβαμε πλέον τον Νόμο, όχι από τας χείρας των αγγέλων, αλλά από τον ίδιο τον Κύριο, ο οποίος εκήρυξε αυτόν τον λόγο. Ο Κύριος της δόξης εδίδαξε την ολοκληρωμένη αλήθεια και δια των Αποστόλων Του εμείς ελάβαμε αυτήν την αλήθεια, αλλά πρέπει και να την εφαρμόσουμε.»
Ο Κύριος είναι η ζωή, η ανάσταση, η ειρήνη, η χαρά, η ευτυχία και παν αγαθόν. Και επομένως, συνέχισε ο π. Αθανάσιος, απομακρυνόμενοι από τον Κύριο, απομακρυνόμαστε από τη ζωή, την ανάσταση, τη χαρά, την ευτυχία, την ειρήνη και στη θέση αυτών και όλων όσων απορρέουν από αυτά, έρχεται ο θάνατος, η θλίψη, η δυστυχία, ο πόνος.
Ο Θεός δεν μας πλησιάζει με τον φόβο, μας πλησιάζει με την αγάπη, αλλά αν δεν ανταποκριθούμε στην αγάπη του Θεού, τότε μόνοι μας επιλέγουμε να είμαστε μακράν Του. Και όλοι οι άγιοι της Εκκλησίας μας, παλαιότεροι και νεότεροι, το ίδιο ακριβώς μας λένε.
Και όπως επεσήμανε ο π. Αθανάσιος:
«Επιλογή είναι ο παράδεισος, όπως επιλογή είναι και η κόλαση. Για να γευθούμε όμως παράδεισο, πρέπει να αποδείξουμε ότι έχουμε όντως επιλέξει τον Θεό, ότι θέλουμε όντως να σωθούμε. Που σημαίνει ότι πρέπει ο καθένας από εμάς να αγωνιστεί και να παλέψει. Και τώρα ξέρουμε γιατί παλεύουμε, γιατί ο Κύριος ήρθε ανάμεσα μας.»