Συνεχίστηκε την Δευτέρα 1 Μαρτίου με την 5η διαδικτυακή συνάντηση, η σειρά των μαθημάτων που πραγματοποιεί ο Συγγραφέας – Ραδιοφωνικός Παραγωγός κ. Στέφανος Μίλεσης, με γενικό τίτλο «Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά», στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…».
Το οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά συνεχίστηκε με την παρουσίαση ενός άνδρα που φέρει το όνομα Χάραλντ ο Μακρός, λόγω του τεράστιου σωματότυπου που διέθετε.
Ήταν γνωστός για την σκληρότητα του και έμεινε στην ιστορία του Πειραιά, ως εκείνος που χάραξε τα γράμματα της ρουνικής επιγραφής, πάνω στα πλευρά του Λέοντα του Πειραιώς, όταν ακόμη το σύμβολο της πόλης έδρευε σ’ αυτήν.
Στη συνέχεια ο κ. Μίλεσης αναφέρθηκε στο χρονικό της αρπαγής του Πειραϊκού Λέοντα από τον Μοροζίνι.
Μία από τις τραγικότερες ιστορίες της Αθήνας, γράφτηκε την εποχή που οι Ενετοί επέδραμαν στην Ελλάδα. Όταν οι κάτοικοι της, είδαν τα πλοία του Ενετικού στόλου, χάρηκαν διότι φαντάστηκαν ότι έβλεπαν ένα στόλο χριστιανικό, που θα συνέδραμε στην υπόθεση της ελευθερίας τους από τον τουρκικό ζυγό.
Ένα μέρος του στόλου του Μοροζίνι εισέρχεται στο λιμάνι του Πειραιά και ένα άλλο μέρος προσόρμισε στο λιμάνι της Ζέας, που παρείχε μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς ήταν εύκολο να ελεγχθεί η είσοδος του.
Η τουρκική φρουρά της Αθήνας άρχισε να συγκεντρώνεται μέσα στην Ακρόπολη, παίρνοντας μαζί 2.500 Έλληνες χριστιανούς, ως ομήρους και λαμβάνοντας πολεμοφόδια και άφθονες προμήθειες σε τρόφιμα.
Ο Μοροζίνι αποφασίζει να κανονιοβολήσει την Ακρόπολη και οι βολές στρέφονται προς τον Παρθενώνα. Μία οβίδα που έπληξε το κέντρο του, όπου οι Τούρκοι είχαν τοποθετήσει πολεμοφόδια, προκάλεσε μία φοβερή έκρηξη και μια τρομερή φωτιά, με αποτέλεσμα να υποστεί καταστροφή μέσα μία στιγμή.
Οι Τούρκοι συνθηκολόγησαν και εγκατέλειψαν την κατεστραμμένη πλέον Ακρόπολη και την Αθήνα. Οι Ενετοί δεν πρόλαβαν να χαρούν την κατάκτηση τους, καθώς έπεσε πανούκλα και ο Μοροζίνι διέταξε τον στρατό του να επιβιβαστεί στα πλοία και να παραμείνει στα ανοιχτά του Σαρωνικού.
Πριν οι Ενετοί φύγουν, επιδόθηκαν σε αρπαγή πολιτιστικών θησαυρών, από την πώληση των οποίων διέβλεπαν μεγάλα κέρδη. Κατά την επιστροφή τους από την Αθήνα στον Πειραιά, ο Μοροζίνι άρπαξε όλα τα πέτρινα και μαρμάρινα λιοντάρια που έβρισκε μπροστά του, μεταξύ των οποίων και το σύμβολο της πόλης, το Λιοντάρι.